Edukacja

Kategorie

Najnowsze

Komentarze

  • ixecafezufo
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • eroghifuuyif
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • evetufkezijaz
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • uzawoyalufed
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • idulaba
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...

Najczęściej kupowane

5 powodów dlaczego jesteś słaby
5 powodów dlaczego jesteś słaby

Zanim zacznę punktować Twoje błędy, to chciałbym przybliżyć trzy sylwetki dźwigacza, które ubzdurałem sobie w głowie dla lepszego zobrazowania tematu.

TYP1:

Jesteś młodym zapalonym adeptem dźwigania, dajesz z siebie wszystko na treningach, a to nie idzie tak jak powinno, bo widzisz jak rówieśnicy podnoszą znacznie więcej od Ciebie?

WNIOSEK: Pewnie koksują, a ja jestem naturalny.

TYP2:

Ćwiczysz regularnie kilka lat, wydaje ci się, ze jesteś całkiem nieźle zbudowany i silny, ale jak przeglądasz grupy na "fejsie" i jesteś sfrustrowany, bo widzisz jak jakieś gnojki robią znacznie więcej w bojach od ciebie, mimo że nawet nie wyglądają jakby ćwiczyli?

WNIOSEK: Pewnie koksują, a ja to robię tylko dla siebie i więcej mi nie potrzeba.

TYP3:

Masz duży staż, kilka cykli za sobą, podnosisz najwięcej na siłowni, ale gdy popatrzysz na wyniki z zawodów, bo chciałbyś wystartować, to wychodzi na to, że jesteś mocno w tyle.

WNIOSEK: Pewnie są non stop na bombie, a ja to robię z głową, cyklicznie, bo szkoda zdrowia.

 

Może się mylę i podszedłem do tego bardzo stereotypowo, ale pewnie każdy kto podnosi dużo, nie raz słyszał

„Gdybym brał tyle towaru co Ty, to też bym tyle podnosił”

Chuja prawda, możesz brać nawet więcej, ale jeżeli popełniasz błędy, które są wymienione poniżej, to samo zwiększanie ilości towaru nie przyniesie zamierzonych korzyści, za to zwiększy odczuwalne skutki uboczne.

  1.       BRAK PERIODYZACJI

Wiele osób, trenuje bez planu. Mówiąc plan nie mam na myśli rozpiski z ćwiczeniami i powtórzeniami, ale zaplanowaną na dany okres czasu progresję obciążeń, pracę nad słabymi punktami oraz okresy roztrenowania, które odciążają centralny układ nerwowy i pozwolą wejść w kolejny okres w świeżości.

 

  1.       ZA DUŻA AMBICJA

Korzystanie z gotowych planów, bywa pomocne, kiedy nie mamy osoby, która może nas poprowadzić, należy jednak pamiętać, że gdy chcemy rozplanować sobie progresję, nie możemy podejść zbyt ambitnie, tylko uczciwie obniżyć obciążenia i powoli się wdrażać w coraz wyższe. Dzięki powolnemu zwiększaniu obciążeń i długiemu dochodzeniu do obecnych maksów, mamy szansę wyjść dużo dalej poza obecne możliwości niż przy podejściu ZBYT AMBITNYM. Pod ten punkt można również podpiąć zawodników, którzy podnoszą całkiem dużo, ale wykonują trening zawsze na maksa. Takie coś pozwala przez cały rok podnosić względnie dużo, ale nie pozwoli zrobić progresu, bo przy tym podejściu zawodnik zawsze kręci się plus minus 10-20kg wokół swoich maksów.

 

  1.       NIE ROBISZ AKCESORIÓW

Ten punkt dotyczy głównie zapalonych TRUE POWERLIFTERÓW, którzy wykonują tylko trzy ćwiczenia i w treningu wyznają zasadę, że należy specjalizować się w tym w czym się startuje a resztę JEBAĆ. Takie podejście bardzo często pozwala uzyskać przyzwoity progres, jednak bez ćwiczeń akcesoryjnych prędzej czy później wyjdą braki z niewydolnymi mniejszymi partiami mięśniowymi, które utrudnią dalszy progres lub będą przyczyną kontuzji.

 

  1.       MASZ SŁABĄ TECHNIKĘ

Można byc silnym bez techniki, potwierdzeń tej tezy nie trzeba daleko szukać, bo wielu jest wybitnych zawodników, którzy mimo że podnoszą na prawdę bardzo dużo, to filmy z ich bojów nadawałyby się do filmów instruktażowych pod tytułem „Jak nie robić?”. Poprawna technika to taka, która pozwala nam dźwigać w najodpowiedniejszym układzie dźwigni dla naszej budowy i jeżeli podnosisz dużo ale kiepsko technicznie, to warto się pomęczyć nad nowym ustawieniem, bo gdy już się przeprogramujesz to wyniki poszybują w górę.

 

  1.       NIE CHODZISZ DO FIZJOTERAPEUTY

Nie da się podnosić dużo kiedy boli. Ciężko wtedy trenować, planować i trzymać się rozpisek. Można faszerować się lekami NLPZ, ale to tylko maskowanie objawów, poza tym nie wszystkie kontuzje da się stłumić lekami. Jeżeli profesjonalnie podchodzimy do dźwigania to zabiegi tego typu są niezbędne, bo ból jaki odczuwamy jest sygnałem od organizmu, że coś się niedobrego dzieje i lekceważenie tych sygnałów może doprowadzić do poważniejszych rzeczy typu zerwania, które są już znacznie bardziej kosztowne w naprawie niż regularne wizyty u fizjo.

 

  1.       NIE STOSUJESZ ORALI

Miało byc 5 powodów, ale to jest taki punkt z gwiazdką, bo nie dotyczy każdego, a tylko przebrzydłych koksiarzy. Wiele osób planując cykle pod sporty siłowe, sugeruje się internetem, gdzie większość znawców nie poleca stosowania orali. One oczywiście są szkodliwe, obciążają flaki, wątrobę i w ogólnym zestawieniu niosą za sobą więcej odczuwalnych skutków ubocznych niż same olejki, ale to właśnie one powodują największy wzrost siły.  Nie jest to miejsce na spuszczanie się nad biochemicznym podejściem dlaczego tak się dzieje, bo raz że większość nie rozumie tego naukowego bełkotu, a dwa mnie to nawet nie interesuje, bo wystarczy mi potwierdzenie tych słów w praktyce.

 

NIE NAMAWIAM NIKOGO DO STOSOWANIA ŚRODKÓW DOPINGUJĄCYCH, SĄ SZKODLIWE, STRASZNE I ZABIJAJĄ CIĘ DZIEŃ PO SPOŻYCIU. NIE BIERZCIE STERYDÓW!

Gróby

 

Powyższy materiał ma charakter humorystyczny i nie ma na celu namawiania do zażywania środków dopingujących. Zgodnie z Dz.U. 2017 poz. 1051 stosowanie i podawanie środków dopingujących jest zabronione i podlega karze do 3 lat pozbawienia wolności.

 

Michał Tybora

Jeden z najlepszych polskich zawodników wyciskania leżąc, mistrz Europy i multimedalista na arenie krajowej i międzynarodowej. Trener rekordzistów i mistrzów Polski i Europy w trójboju siłowym i w wyciskaniu leżąc. Specjalista w dziedzinie treningu siłowego, który poprzez ciężary, dietę i odpowiednio dobraną suplementację pomaga kształtować wymarzoną sylwetkę wśród swoich klientów. Michał na co dzień pracuje jako programista w dużej, międzynarodowej firmie i swoje analityczne zdolności chętnie spożytkuje w zaprogramowaniu planu specjalnie dla Ciebie.

Dodaj komentarz