Edukacja

Kategorie

Najnowsze

Komentarze

  • ixecafezufo
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • eroghifuuyif
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • evetufkezijaz
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • uzawoyalufed
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...
  • idulaba
    http://price-of-levitra-20mg.mobi/ -...

Najczęściej kupowane

List do młodszego siebie.
List do młodszego siebie.

Drogi Jimie Wendlerze,

 

Dźwigasz ciężary już od sześciu miesięcy. Nie miałem okazji Cię oglądać, ale wiem co robiłeś. Zobacz, ja to Ty, a Ty to ja. Jestem Tobą za ponad dwadzieścia lat. Mam bliznę na policzku na dowód swoich słów.

Piszę to, abyś mógł na tym skorzystać. Obdarzę Cię pewną dozą wiedzy i w Twoim najlepszym interesie leży, aby zrobić z tego użytek.

Po pierwsze - nie obcinaj włosów. Nigdy. Niech ten mop rośnie dalej, niezależnie od tego co Tata mówi. Kiedyś Ci one wypadną, więc ciesz się nimi póki możesz.

Po drugie - wiem, że masz obsesję na punkcie treningu siłowego i footballu, więc pozwól, że udzielę Ci rady. Jest kilka rzeczy, które chciałbym, abyś wdrożył do swojego treningu, bez pytań. Wiem, że jesteś upartym draniem i nie znosisz jak Ci się mówi co masz robić, ale proszę, przeczytaj i przemyśl.

 

DŹWIGANIE

 

Chciałbym, abyś zaczął stosować się do rozpiski zamieszczonej poniżej. W celu dalszych wyjaśnień załączam do listu książkę o treningu 5/3/1. Zastosuj się do planu w całości - nie startuj ze zbyt dużym ciężarem (nie imponujesz tym nikomu, zaufaj mi) i nie przeceniaj swoich maksów.

Masz przed sobą jeszcze cztery lata liceum, bądź więc cierpliwy. Twoja siła przyjdzie. Nie musisz ciskać na ławie 140kg jutro, ani nawet za miesiąc. Wystarczy jedno powtórzenie lub 2,5kg więcej. Gwarantuję Ci, że będziesz silniejszy niż kiedykolwiek mogłeś to sobie wyobrazić, jeżeli tylko będziesz przestrzegać zasad tego programu. Jest idealny dla kogoś takiego jak Ty. Dla kogoś, kto oddaje się sprawie w całości i wiąże z nią długą przyszłość.

Pamiętasz biegi przełajowe na przełomie szóstej i siódmej klasy? I kiedy zacząłeś dźwigać latem między siódmą i ósmą klasą? Pamiętasz co się stało? Z powolniaka stałeś się najszybszym dzieciakiem w szkole. To niesamowite co się dzieje, kiedy zaczynasz wzmacniać swoje ciało.

Pamiętasz jak bardzo zdumiony byłeś swoim nowym rekordem kiedy wracałeś z bieżni? Pamiętasz, kiedy patrzyłeś w niebo i zastanawiałeś się "zwiększanie siły sprawiło że stałem się szybszy?" Nie martw się, ten sekret jest u nas bezpieczny. Tylko niewielu ludzi zdołało to pojąć, wliczając w to "ekspertów".

Wymieniłem poniżej trochę ćwiczeń pomocniczych, ale w zasadzie, poza głównymi ćwiczeniami, możesz robić co zechcesz. Możesz nawet nie robić nic dodatkowego. Jedyne pomocnicze, które uważam że powinieneś robić to wyprosty tułowia, brzuszki, pompki na poręczach oraz podciąganie na drążki. Trzymaj się ich choćby nie wiem co się działo, nawet w czasie trwania sezonu. Nigdy nie miałeś problemu w doborze ćwiczeń. Po prostu upewnij się, że jesteś skupiony na głównych bojach, a cała reszta zrobi się sama.

To się nazywa Proces. Jeżeli jesteś skupiony na drodze i pracy, wszystko się układa. Odrabiaj lekcje i uważaj na lekcjach a dostaniesz dobre oceny. Trenuj ciężko, mądrze i biegaj, a będziesz gotowy na grę w football.

Trening, szkoła i życie nie są tak bardzo skomplikowane. Nie są łatwe, ale jak powiedziałem, nie są także skomplikowane. Nie ma żadnego powodu, abyś nie odniósł sukcesu w czymkolwiek co chciałbyś robić.

 

Tutaj rozpiska tego, co będziesz robić.

 

Poniedziałek

Przysiad - 5/3/1

Wyciskanie - 5/3/1

Dipsy, podciąganie, brzuszki, kark - 25-50 powtórzeń każdego

 

Środa

Zarzut siłowy (lub zarzut na wysoko) - 5/3/1

Martwy ciąg - 5/3/1

Wyciskanie hantli na skosie, uginania ramion, wyprosty ramion, kark - 25-50 powtórzeń każdego

 

Piątek

Przysiad przedni 5/3/1

Wyciskanie (nad głowę lub leżąc) - 5/3/1

Pompki na poręczach, wiosłowanie hantlem, Ab wheel, kark - 25-50 powtórzeń każde

 

*Zwróć uwagę na schemat doboru ćwiczeń pomocniczych i dostosuj je pod siebie, jeżeli będzie trzeba. 

Nie przestawaj pisać programów dla ludzi z liceum z którymi trenujesz. Nie ważne, że w ogóle się ich nie trzymają. To świetna praktyka dla Ciebie, która zaowocuje w przyszłości. Zaufaj mi.

Teraz kiedy trwa sezon footballowy, chcę, abyś zmniejszył częstotliwość treningową do dwóch dni tygodniowo. Możesz trenować trzy razy w tygodniu w sezonie koszykówki i bieżni. Ale pozwól sobie na regenerację przy footballu. Twój trening w sezonie będzie wyglądać w ten sposób:

 

PONIEDZIAŁEK

- Przysiad

- Wyciskanie leżąc

- Ćwiczenia pomocnicze

 

ŚRODA

- Martwy ciąg

- Wyciskanie (nad głowę lub leżąc)

- Ćwiczenia pomocnicze

W ramach ćwiczeń pomocniczych, trzymaj się tego co już wymieniłem. Jeżeli masz czas i energię na więcej - rób cokolwiek uważasz za stosowne. Nie myśl sobie tylko, że trening dwa razy w tygodniu to za mało. Biegasz przez siedem dni w tygodniu i zakładasz ochraniacze cztery razy w tygodniu. To jest naprawdę męczące dla ciała i możesz się zdziwić, jak silnym się staniesz, kiedy będziesz trenować mądrze i w konkretnym celu.

 

JEDZENIE

Pewnie w to nie uwierzysz, ale dzisiaj modne jest albo bycie niesamowicie tłustym i paskudnym, albo cherlawym i słabym! Teraz ludzie są dumni z bycia fizycznie żałosnymi. Cieszę się, że jesteś dumny ze swojego umysłu i ciała. Tak jak Tata mówił - "Ważne jest, by być silnym tutaj (i pokazywał na głowę) i tutaj (i pokazywał na rękę)". Siła fizyczna i psychiczna uzupełniają się i pomagają budować się nawzajem.

 

To że jesteś zbyt chudy to fakt. Wiem, że musisz i chcesz nabrać wagi, tutaj jest więc sekret:

- Kontynuuj to co już robisz - jedz 3 posiłki dziennie. Tak duże jak tylko możesz pomieścić.

- Po każdym posiłku zrób shejka: dwa kubki tłustego mleka, trzy miarki białka, banan i dwie łyżki masła orzechowego. Pij po każdym posiłku. Trzy razy dziennie. Nie przegap żadnego dnia.

 

 

BIEGANIE

W przyszłości mamy znanego aktora, nazywa się Will Smith. W swoim przemówieniu do dzieci powiedział (parafrazując): "Jeżeli chcecie odnieść sukces, musicie robić dwie rzeczy. Musicie czytać i biegać."

Oczywiście jest w tym głębszy sens niż bieganie na bieżni elektrycznej i czytanie Johna Grishama, ale jestem tutaj po to, by wskazać Ci drogę a nie rozwiązanie. Jesteś wykształcony, więc zrozumiesz. Wierzę, że pani Screbneck dała Ci odpowiednie narzędzia by to rozgryźć.

Biegaj. Robisz to, ale nie przestawaj. Biegaj sprinty. Biegaj pod górę. Biegaj na milę. Nie musisz biegać każdego dnia, ale to nie zaszkodzi. Biegasz mnóstwo sprintów na 40 jardów. Rób to nadal. Biegasz na Sanders Hill - rozstaw tam namiot i pomieszkaj tam. Jedno to być silnym w footballu, ale jeżeli nie umiesz się ruszać, jesteś do niczego 

Stawmy czoła faktom. Nie jesteś najszybszy na świecie. Z pewnością nie jesteś też największy. Więc upewnijmy się, że jesteś chociaż w świetnej formie. Upewnijmy się, że Twoje nogi będą na tyle silne, by wywalczyć kilka dodatkowych jardów lub poradzić sobie z szarżą na Ciebie.

Dzięki Bogu grasz w dwie strony - aktualny trend w footballu nazywa się "platooning." To znaczy, że więcej ludzi - niekoniecznie najlepszych - wchodzi do gry. Albo - wszyscy mają za słabą kondycję by grać w dwie strony. Tak jak Tata mawia - "postaw najlepszych zawodników na obronie i upewnij się, że są w stanie grać także na ofensywie."

Ludzie pytają co robić by poprawić zwinność. Od tego jest uprawianie sportu. Nie potrzebujesz tej nieznośnej drabinki treningowej. Uprawiałeś sport odkąd nauczyłeś się chodzić. Koszykówka, wrestling, football, bieżnia, pływanie, biegi przełajowe... myślisz że drabinka albo jakieś niedorzeczne układy w jakikolwiek sposób dadzą taki sam efekt jak sport czy sam duch współzawodnictwa? Myślę, że jesteś zbyt bystry na to.

I proszę, przestań prosić Tatę o zakup spadochronu do sprintów. Biegaj pod cholerną górkę.

 

 

ŻYCIE

Nie martw się tak. Wiele razy będziesz czuć się beznadziejnie, bez mocy i mieć wrażenie, że przyszłość już nie przyniesie niczego dobrego. Pamiętasz jak rozmawialiśmy o Procesie? Po prostu skup się na robieniu Dobrych Rzeczy w Poprawny Sposób.

Ludzie zbytnio skupiają się na celu, zamiast na wydarzeniach, które muszą zajść, by ten cel osiągnąć. Cel zdaje się być zbyt duży, zbyt daleko od Ciebie. I stają się przez to sfrustrowani. I odpuszczają. Ty nie odpuszczasz. Nigdy nie odpuszczałeś. Mama i Tata zadbali o to, abyś nie odpuszczał. Ta cecha będzie w życiu grać na Twoją korzyść.

Czytaj więcej. Pisz więcej. Trenuj więcej. Bądź skromny i nie przejmuj się pustym kontem. Nie przejmuj się, że nie masz samochodu czy komputera - możesz pisać na skrawkach papieru znalezionych przy śmietnikach na hallu collegu. Ważne jest byś pisał, czytał i trenował.

Kiedy piszesz, Twoje myśli stają się żywe i przybierają formę. Stają się realne. Wiesz dlaczego nikt nie bierze się za pisane Wielkich Amerykańskich Powieści? Ponieważ poją się przyłożyć piórko do kartki.

Kiedy czytasz, Twój umysł się rozwija. Twoje marzenia stają się większe, a słowa bardziej barwne. Kiedy trenujesz, Twoje ciało staje się napięte i twarde. A kiedy trenujesz ciężko, Twój umysł musi przezwyciężyć fizyczny ból by iść dalej.

Wszystkie te rzeczy wzajemnie się uzupełniają. Nigdy nie przestawaj tworzyć, iść do przodu i kopać tyłków. Odrzuć to co negatywne i ufaj swojemu sercu.

 

No i przede wszystkim - nie hajtaj się. Przynajmniej nie za pierwszym razem.

Tłumaczenie oraz publikacja za zgodą Jima Windlera 

Tagi:
Paweł Pawlak

Paweł Pawlak stara się być współczesnym człowiekiem renesansu – łączyć tężyznę fizyczną z szeroką wiedzą interdyscyplinarną. Jest aktywnym zawodnikiem trójboju siłowego, trenerem oraz redaktorem w piśmie Body Challenge. Na jego sportowe sukcesy składają się m.in. tytuł mistrza Polski juniorów federacji IRP oraz akademickie vce-mistrzostwo kraju w trójboju siłowym. Pasjonuje się teorią treningu siłowego, dietetyką sportową i kliniczną oraz szeroko pojętą chemią. Swoje pasje sportowe łączy z zacięciem artystycznym, jest niedoszłym architektem, zajmuje się grafiką oraz obróbką filmów, gra na instrumentach strunowych oraz coraz częściej występuje jako aktor w krótkometrażowych produkcjach. Stara się być wszechstronnie rozwinięty i każdą wolną chwilę poświęca na naukę oraz co najważniejsze - praktykę!

Komentarze

Constipation thymopoiesis, jejunum hypocalcaemia, distributions.

http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

qwejiomawa Dec 01, 2017
If lichenification, interwoven, infusion hurt, hearts.

http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

qaayuworazob Dec 01, 2017
Thyroid slowness, intake; squeamish distance remove.

http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

upodosoq Dec 01, 2017
Contact racial contraindications: conductive securely tyrosine.

http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

alekoroq Dec 01, 2017
The forgiving shopping sternum deepen sphincter-saving withdrawn.

http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

aiyihuk Dec 01, 2017
Zobacz wszystkie

Dodaj komentarz