zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Edukacja

Kategorie

Najnowsze

Komentarze

  • unawocxav
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500mg...
  • oxiqeqosexaqa
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Buy Amoxicillin...
  • ojunanocm
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin...
  • linoacuda
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500mg...
  • JeszeEdicy
    cialis coupon code you have posted in this thread...

Najczęściej kupowane

Superbohaterowie
Superbohaterowie

Uwielbiam filmy ze świata Marvela.

Non stop rozpierducha, fantastycznie wykreowani superbohaterowie, filmy z dużym nakładem dolców- jest widowisko.

Ci wyposażeni w super moce kolesie mają kilka cech wspólnych. Kostium, najczęściej ponadprzeciętna siła, w większości zakryta twarz i pas.

Oczywiście wiemy, że ten świat jest totalnie wyimaginowany i możemy doświadczyć go jedynie na ekranach kin. Ale świat nie znosi dysproporcji, więc stworzył też superbohaterów, którzy otaczają nas w prawdziwym życiu. Tak, żeby nie było nudno.

Widzimy ich na fejsach, instagramach i snapczatach.

Kostiumy też mają super modne. Siły może nie ma, ale jest siła niesamowitej motywacji i mocy umysłu. Nieustająca walka z omletami z rzeżuchą i całym światem, który jest przeciwko ich kracie na brzuchu, no i rzecz jasna, najważniejszy wspólny atrybut- pas!

Pas zakłada się się już w drodze na siłownię i nie ściąga się go zanim nie pójdziesz spać - dlaczego?

Otóż jak już wspomniałem nieustające siły zła chcą, by superbohater nie miał kratki na brzuch, a pas jak wiadomo zmniejsza talię oraz chroni nasz kręgosłup przed kontuzjami (w szczególności tymi na orbitreku, które należą do najpoważniejszych).

Dlaczego pas zapobiega poszerzaniu się tali? Skąd w ogóle się to mogło wziąć ?

Najprostsze wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy jest takie, że poprzez zwiększenie ciśnienia w jamie brzusznej uzyskujemy więcej stabilizacji (sztucznej gdyż wynika ona nie z aktywnego napinania mięśni tylko ze ściśnięcia brzucha), przez co nie wzmacniamy de facto tych mięśni. Co za tym idzie, podczas treningu uszkadzamy ich mniej, czyli mamy mniej włókien do odbudowania, co ogranicza hipertofię.

Taka teoria byłaby ok, gdyby nie to, że jest dostosowana do problemu, a nie tłumacząca przyczynę.

Weźmy na warsztat grupy ludzi, którzy stosują pas treningowy: kulturyści, dwuboiści i trójboiści.

Kulturyści wypromowali korzystanie z pasów treningowych właśnie głosząc teorię poszerzania się talii. Co najśmieszniejsze sami mają największe Maćki. Nie jest to jednak spowodowane ciężkim treningiem siłowym, a stosowaniem środków, których kombinacja zwiększa odkładanie tłuszczu visceralnego.

Dwuboiści i trójboiści też stosują pasy i poza najcięższa kategorią wagową gdzie startują grubasy nie ma najmniejszego problemu z obwodem talii- dlaczego?

Po pierwsze,to że brzuch jest mocno obciążany pod względem treningowym nie oznacza niekończącej się hipertrofii w tym obszarze, a po drugie, doping który stosują nie promuje odkładania się tłuszczu w jamie brzusznej.

Kolejny aspekt to ochrona kręgosłupa. Jeśli odczuwamy wyraźną poprawę w trakcie treningu wykonywanego z pasem (czyli na sztucznej stabilizacji), znaczy to, że nasze mięśnie są niewydolne i nieprzygotowane na przenoszenie takich obciążeń. Skoro więc korpus nie jest zdolny do samodzielnego przenoszenia takich obciążeń, to jesteśmy bliżej czy dalej kontuzji?

Z tym pytaniem pozostawiam Was bez odpowiedzi, i zachęcam do dyskusji pod artykułem.

Czeczen!

Jeśli zaś szukacie pasa, spójrzcie tu

Tadeusz Tessmer

Zawodnik Trójboju Siłowego sekcji TS AZS na Uniwersytecie Gdańskim, szkoleniowiec i wykładowca ''Creative Professioanal Fitness'', ekspert w dziedzinie przygotowania siłowego. Medalista AMP oraz wielu imprez na arenie ogólnopolskiej. Trener utytułowanych polskich zawodników i zawodniczek, którzy pod jego okiem zdobywali medale m.in. Mistrzostw Polski. Pełni funkcję Fitness Managera oraz Master Trenera w jednym z klubów sieci PURE JATOMI.

Komentarze

Każdy kij ma dwa końce

Oczywiście, sama prawda. Nadmierne używanie pasa może tylko skrzywdzić i doprowadzić do kontuzji. Jednak należy też zauważyć, że w pewnych warunkach, prawidłowo wykorzystywany pas, tzn. nie zaciskany tak, że ledwo oddychasz, a pozwalający na spięcie mięśni i dopiero dodatkowe usztywnienie, pozwala na większe zaangażowanie mięśni, które w domyśle zastępuje pas.

Rumcajs Jun 27, 2017
Pasy

Chyba mam szczęście że mam własną siłownię. ps: Miałem taką sytuację że gość w szatni zakładał pas przed treningiem. Robię siady ATG i gość w pasie podchodzi do mnie i mówi: "tak nie rób bo sobie kolana rozwalisz" ja pytam dlaczego? bo "Kolana nie mogą wychodzić po za linię palców" OK :)

Rooney Jun 27, 2017
Pasy, paski i inne wynalazki

Wszystko wywalić na śmieci...zacząć wzmacniać to co najsłabsze...po prostu być świadomym

Samaeli Jun 27, 2017

Dodaj komentarz