zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Edukacja

Kategorie

Najnowsze

Komentarze

  • ijewefewozolo
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500mg...
  • igequgixe
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin...
  • aihowiwus
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500mg...
  • oediwofep
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500...
  • exisiwuhujo
    http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin...

Najczęściej kupowane

Wpływ stresu na metabolizm
Wpływ stresu na metabolizm

Twoja waga zależy wyłącznie od tego ile energii spożywasz, a ile spalasz (poprzez tempo metabolizmu, ćwiczenia itp.).

Jest to prawo termodynamiki.

Procentowy udział składu ciała (mięśni oraz tłuszczu ) decyduje, ile z tych kalorii idzie, na zbudowanie mięśni, a ile magazynuje w tłuszczu, a także ile tłuszczu spalisz na energię w stosunku do utraconych mięśni.

Twoja fizjologia (hormony itd.) determinuje tempo przemiany materii, efektywność energetyczną, poziom głodu oraz kalorie, które zostaną zmagazynowane w tkance tłuszczowej lub zbudowane mięśnie. To te czynniki, które można teoretycznie zmienić. Dzisiaj skupimy się na samym stresie.

Wpływ stresu biologicznego

Szacuje się, że co najmniej trzy czwarte wizyt u lekarza dotyczy stanu związanego ze stresem. Stres może zdecydowanie przyczynić się do choroby. Chroniczny stres to przyczyna zgłaszania się większości po pomoc w dietoterapii.

Stres: dobry czy zły?

Zanim zaczniemy badać skutki stresu na ludzkim ciele, musimy postawić sprawę jasno. Nie wszystkie rodzaje stresu są dla Ciebie złe.

Stres krótkoterminowy może być dobry i zdrowy. Na przykład, hormon stresu, kortyzol, ma wiele zalet, np. wykazuje silne działanie przeciwzapalne i wzrasta dysmutazę ponadtlenkową. Ponadto, CRH i wazopresyna wzrasta również przez stres, aby rozbić proopiomelanokortynę (POMC) w ACTH i Β-endorfiny. Tak stres może zwiększyć endorfiny, co daje lepsze samopoczucie

W rzeczywistości krótkoterminowy "zdrowy stres" może powodować efekt tzw. "Hormezy", czyli zjawiska polegającego na tym, że czynnik występujący w przyrodzie, który jest szkodliwy dla organizmu w większych dawkach, w małych dawkach działa na niego korzystnie. Wprowadzając małe stresory, ciało adaptuje się i staje się silniejsze. W ten sam sposób moglibyśmy opisać mechanizm działania szczepionki: wprowadzajc małą dawkę patogenu, organizm ma rozwijać odporność na jeszcze większy atak tego patogenu. 

Warunkowa natura hormonu zwiększa złożoność problemu.

Ludzie tego nie lubią. Mamy tendencję do oglądania świata w sposób binarny, gdzie wszystko jest dobre lub złe (0-1). W tym miejscu brakuje podejścia niuansowego, gdzie odpowiedź nie brzmi "tak" lub "nie", ale raczej "zależy". W rzeczywistości, co nie szkodzi nadmiernie może Cię wzmocnić. Mamy tendencję do skrajności. Jeśli subiektywnie stwierdzimy, że coś działa i jest nam z tym dobrze - zrobimy więcej. Ćwiczenia są zdrowe? Świetnie, przebiegnę maraton. Umiar to słowo klucz.

Chroniczny stres

Problemy zdrowotne pojawiają się, gdy ludzie są narażeni na przewlekłą aktywację naszej odpowiedzi na stres. Stresory mogą być umysłowe, emocjonalne lub fizyczne. Dajmy przykład. Chodzenie na siłownię i robienie FBW 2x w tygodniu w większości nie jest złe. Robienie dwóch jednostek treningowych dziennie nie będzie dobre. . Emocjonalny stres może pociągać za sobą utratę bliskiej osoby lub poczucie izolacji społecznej (gdzie rozwijaliśmy się w społeczeństwie stadnym). Ciało może odpowiedzieć na te stresory przez pewien czas, ale w końcu punktem wyjścia jest fizyczny i psychiczny \'dół\'. Zdolności adaptacyjne nie trwają wiecznie. 

Dajmy przykład suplementacji.

Jak wygląda to w życiu? Dajmy przykład z życia wzięty ;)

Mam starą Fiestę. Dorzucam do niej nitro. Ile ono będzie działać? Czy samochód będzie jeździł cały czas na nitro? Nie. 

To tylko ułamek problemów związanych z \'metabolic damage\', z którymi mamy do czynienia.

Kamil Koczwara

Magister inżynier budownictwa, którego zamiast budowania mostów i budynków pochłonęła inżynieria ludzkiego ciała. V-ce Mistrz Polski w Trójboju Siłowym oraz V-ce Mistrz Polski w wyciskaniu leżąc. Pasjonat sportów siłowych. Jego podopiecznymi są m.in Mistrzyni Europy w Trójboju siłowym Kamila Kasperska, crossfierka Dobrosława Kucharzak czy top wyciskacz Marcin Karkula. Podopieczni mają talent – Kamil potrafi ocenić słabe punkty i po analizie zaproponować rozwiązania, które sprawią, że staną się jeszcze lepsi.
Autor artykułów na Body Challenge czy na anglojęzycznych portalach Powerbody czy T-muscle. Poprzez analityczne podejście poparte badaniami, realizuje cele założone z klientami. Jego motto? „Nie ma jednej odpowiedniej techniki – ważne jest indywidualne podejście do każdego klienta.

Komentarz

guest test title

guest test post bbcode html http://temresults2018.com/ simple

GuestDiern Apr 05, 2018

Dodaj komentarz